Ajax Cape Town, auto probleme & gezellige weekende - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu Ajax Cape Town, auto probleme & gezellige weekende - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu

Ajax Cape Town, auto probleme & gezellige weekende

Door: puppekie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

28 September 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Er zit weer een weekje op! Een kort weekje stagelopen, gezellige avonden, heerlijk voorjaarsweer en weer een lang weekend.

Allereerst moet ik even wat herstellen want ik ben in mijn vorige verslag vergeten te zeggen dat we naar Ajax Cape Town tegen de Platinum Stars. Normaal speelt Ajax niet in het Greenpoint Stadium (WK-stadion waar wij vanuit huis op kijken), maar ze willen dit steeds meer gaan doen en aangezien wij 2 mensen op de marketingafdeling van Ajax Cape Town kennen konden we makkelijk kaartjes regelen. Het Greenpoint Stadium is een supermooi en splinternieuw stadion. Het veld lag er heel erg mooi bij en ’s avonds was het nog lichter dan overdag door de mooie en unieke verlichting in het dak.

Jammer genoeg stelde het niveau van de wedstrijd niet echt veel voor en was er voor 25.000 mensen plek (de onderste ring was alleen open) maar er waren maar 7000 mensen op de wedstrijd afgekomen. Dit was wel jammer en gek omdat het duurste kaartje €8,- kostte! Maar natuurlijk hebben wij er wel een feestje van gemaakt in Ajax-tenue en bewapend met Ajax vlaggen en vuvuzela’s was het heel leuk om een keer mee te maken.

Die avond een keer in Camps Bay wezen stappen. Camps Bay is het strand voor alle rijkere mensen met vooral veel zien en gezien worden. Tegen de berg zijn gigantische villa’s gebouwd en er rijden veel mooie auto’s over de boulevard. Er zijn dan ook wel aardig wat exclusievere clubs die er gewoon supermooi uitzien van binnen maar waar het drinken nog best te betalen is. Hier zijn we zaterdag dan ook nog even geweest om vervolgens af te sluiten in de Dubliner op Longstreet.

Zondag rustig aan gedaan en toen Eline dan om 15uur eindelijk uit haar bed kwam gerold (wat dat betreft doet ze me wel veel denken aan mijn zusje, want die doet elke zondag hetzelfde;)) zijn we bij onze stages wezen kijken. Het leek een bewolkte dag te worden, maar zodra we even onderweg waren kwam het zonnetje door de wolken en hebben we een prachtige rit gemaakt langs de stages en om de Tafelberg heen! Helaas is het wijnproeven erbij ingeschoten maar dat halen we vast nog wel een keer in…

De rest van de week was het weer gewoon stagelopen, tenminste zo leek het! Uiteindelijk werd het een kort weekje door een aantal leuke en minder leuke dingen. Dinsdagmorgen kwam ik erachter dat zown Afrikaanse volkswagen golf toch niet zoveel reservebrandstof heeft en stond ik midden in de stad zonder benzine! Gelukkig kwamen er meteen 2 parkeerwachten aan die me een parkeervak in hebben geholpen en 1tje liep naar een paar mannen van toe die de stoep aan het schrobben waren, pakte een jerrycan zeep, gooide die leeg en spoelde hem uit en wilde daarmee zelfs voor mij benzine gaan halen! Dit heb ik natuurlijk wel zelf gedaan (ook omdat hij anders teveel fooi vraagt;)) Dus snel een jerrycan benzine gehaald en ik kreeg er meteen een trechter bij om te kunnen vullen! (Hoezo is Afrika onveilig?) Terug bij de auto hielpen de parkeerwachten me zelfs met het volgieten van mijn tank zodat ik weer best snel kon gaan rijden. Ik heb hem toen wel meteen volgegooid want het was toch niet heel fijn…

Een half uurtje te laat op stage maar ze konden er wel om lachen gelukkig!! Ik mocht ’s middags ook mee met Barry (die het Rugby-programma beheerd) om te gaan kijken bij wat scholen die tegen elkaar gingen rugby-en. Dit was heel leuk om te zien omdat ik de sport niet echt goed ken, maar die kids waren wel superfanatiek hoe klein ze ook waren.

Woensdag ging ik weer vol goede moed naar mijn stage, maar alweer wilde de auto niet echt meewerken. De accu was zo leeg dat helemaal niets het deed en hij dus niet startte. Gelukkig wonen we op een heuvel dus ik heb hem langzaam de garage uitgeduwd en mezelf (in de auto) toen van de berg af laten rollen, ik hoopte dat hij dan in de versnelling wel starten, maar dat werkte dus ook niet bij deze auto’s… Dus toen stond ik onderaan de berg stil, midden op de weg en in mijn eentje was er geen beweging in te krijgen want daarna ging de weg weer omhoog… Dus toen maar het verhuurbedrijf gebeld of ze wilde komen met startkabels. Een les voor iedereen die ooit naar Kaapstad gaat en snel iets gedaan wil hebben, “we are coming now now” betekend dus niet wat ze eigenlijk zeggen. Want “now now” is 1,5 uur later Gelukkig kwamen ze wel en kon ik alsnog naar mijn stage.

Smiddags weer de dames getraind en gelukkig waren er nu veel meer. Als verrassing van Winston (JAG trainer) mocht ik ook de helft van de training doen, wat ik wel heel erg leuk vond natuurlijk. Het is alleen wel even wennen om een training te doen met 15 dames, in het engels, met maar 3 ballen en 5 pionnen. Maar het ging helemaal goed!

Na de training ben ik met Eline op bezoek gegaan bij een ander huis van Khaya een stukje buiten de stad omdat zij een banenbad en fitnesscentrum bij hun huis hebben. Eerst heerlijk daar gezellig gegeten en daarna even wezen sporten.

Donderdag deed de auto plotseling wel waarvoor we hem eigenlijk gehuurd hebben wat wel heel prettig was. Elk kwartaal krijgen de kids van JAG Foundation als ze hun doel van het aantal km’s rennen per kwartaal gehaald hebben prijzen. Meestal is dit een t-shirt, certificaat of een medaille. Deze prijsuitreiking wordt altijd best groots met de hele school gedaan. Donderdag was een speciale dag omdat de directeur en oprichter van de foundation jarig was. We hadden geregeld dat hij ook naar de prijsuitreiking kwam en daar deden een paar kinderen een praatje en ook een aantal leraren. Het was heel mooi om te zien dat een van de leraressen vanuit de grond van haar hart bedankte voor het werk wat JAG doet. Dat het zoveel goede dingen doet voor de kids hun gezondheid, hun leervermogen in school en hun prestaties na school. Ook werd er door de hele school voor hem gezongen en na afloop hadden we een brunch in school met alle leraren.

Toen we terugkwamen op kantoor nog even wat kleine dingen gedaan en vanaf 15 uur was er een braai bij het kantoor. Dit was ook heel gezellig en veel mensen van de andere bedrijven leren kennen!

Na de braai ook thuis nog maar gebraaid omdat we er een nieuw huisgenootje bij kregen; Lotte. Vooral Eline was superblij met Lotte omdat zij al de hele week het enige meisje was;) ’s Avonds voor de verandering wezen stappen en vrijdag de hele dag rustig aan gedaan en aan het strand gelegen terwijl Ricardo, Wouter en Thomas aan het bodyboarden waren. Omdat het braaidag was hebben we ’s avonds wel even flink gebraaid natuurlijk met alles erop en eraan. En daarna weer wezen stappen op Longstreet! (Ik denk dat ik na dit reisverslag het stappen voortaan maar eruit laat anders denkt iedereen dat we alleen maar stappen).

Zaterdag zijn we naar Big Bay beach gegaan waar echt een heeel relaxed strand is voor beginnende surfers en ook een superrelaxede sfeer hangt. Daar heb ik voor de eerste keer in mijn leven een wetsuit aangehad en meteen de hele middag een poging tot surfen gedaan. Geen een keer echt gestaan maar vond het wel superleuk om te doen, dus zeker voor herhaling vatbaar!

Omdat we het braaien onderhand wel zat waren hebben we zaterdag voor de verandering maar gewoon gebraaid;) De restjes moesten toch op;) Daarna ben ik naar het vliegveld gereden om Inge weer op te halen. Ze was twee weken terug naar huis gegaan omdat haar vader in zeer kritieke toestand op de intensive care lag (zie een van de vorige verslagen). Gelukkig ging het heel erg langzaam weer iets beter en alhoewel hij nog wel op de IC lag heeft Inge er toch voor gekozen om weer terug te gaan naar Kaapstad te komen omdat ze anders ook haar stage moest stoppen en over een half jaar alles opnieuw moest gaan doen. Wij waren daar allemaal heel blij mee want nu is het huis weer compleet en weer helemaal gezellig met 5 jongens en 3 dames!

Inge’s terugkomst hebben we dus ook flink gevierd in een hele vette underground techno-tent, Eline vond dit iets minder, maar Erik, Lotte, Inge en ik gingen aardig loss!!

Zoo dat was wel weer een weekje die achteraf gigantisch snel voorbijvloog het was dan ook lastig alle leuke dingen in 1 reisverslag te zetten want er waren alleen maar leuke dingen eigenlijk. Iedereen die mijn verhalen nog steeds leest, super!! Ben ook echt heel blij met de reacties die jullie plaatsen heel leuk om te lezen en ook af en toe wat uit Nederland te horen. De brieven van mijn ouders waren bijna 2 weken onderweg, maar ik vind het heel erg leuk om post te krijgen en daar kan ik ook mooi mijn kamer mee versieren, dus stuur al je fanmail, haatmail, dreigmail, liefdesbrieven en foto’s naar:

High Level Road 97
8005, Cape Town
South-Africa


Love, Peace and Beats en tot het volgende verslag!!


  • 28 September 2010 - 13:24

    Inge:

    Dus dat doe jij op je stage? :-)

  • 28 September 2010 - 13:29

    Dennis Stevens:

    Njaa zeg, nog een stukje over jou schrijven en dan zo'n reactie;)

  • 28 September 2010 - 17:18

    Cora:

    Nou nou jongen,je bent lekker bezig,misschien een cursus automonteur ofzo erbij doen!'Maar het is goed om te lezen dat je het naar je zin hebt,en dat je buiten het stappen om ook nog echt iets doe{grapje}
    Pas goed op.en geniet van de tyd daar!Liefs vj stiefmoeder.

  • 28 September 2010 - 22:51

    Je Zusje:

    Hahahah, noujaa zeg word ik is een keer genoemd in 1 van de vele verslagen. is het ook weer echt iets positiefs =D.
    dit wil ik toch even corrigeren want ik wérk namelijk in het weekend, ook soms op zondag!

    dat kan je van jou niet zeggen want idd zou ik dat stappen er maar is uit laten hahahaha, tis 1 en al gestap en gebraai daar!
    chill hoor, kom ook maar die kan op denk ik..

    khoop dat je het surfen onder de knie krijgt, lijkt me echt vet :D!

    have funn! kuss

  • 30 September 2010 - 06:34

    Stiefbroertje:

    Nou hoeft me nergens zorgen over te maken dat zie ik wel weer alles gaat allemaal heerlijk iedereen weer terug in het huisje, feestjes non stop en stage loopt lekker!! Pup Je bent de Goeiste..
    Volgende week ff skypen want Isa komt morgen dus met ze 3e zou leuk zijn...!!!
    Kusje Drell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 34705

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 26 December 2012

Speurtocht naar de Kiwi's

02 September 2010 - 25 Januari 2011

Stage @ Kaapstad

Landen bezocht: