Pakjesavond, pretparkdag en een stripclub... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu Pakjesavond, pretparkdag en een stripclub... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu

Pakjesavond, pretparkdag en een stripclub...

Door: puppekie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

13 December 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal!

Het werd weer tijd om een nieuw bericht te plaatsen voor alle familie, vrienden, fans, groupies, vage bekenden en andere geinteresseerden ;) Omdat het alweer bijna 4 weken geleden is dat ik mijn laatste plaatste wordt deze iets langer…

- Ik kreeg vorige week een hele vette kaart van al mijn moaatjes! Een mooie rode met veel hartjes erop en iedereen had er een stukje opgeschreven! Was heel erg leuk om te lezen en jullie hebben flink je best erop gedaan zag ik wel! :D Thnx boys ik mis jullie natuurlijk heel erg, maar nog maar iets langer dan een maandje en ik ben weer thuis :D
- Paps en mams bedankt voor jullie pakketje!! Het was alleen net 2 daagjes te laat, maar dat vertel ik later in dit verslag!

Synergy.
2 weken na Groovy Troopers was er weer een festival vlakbij Kaapstad. Deze keer was het een iets groter festival met bekendere artiesten en naast alle Psycho-Trance die we op andere festivals te horen kregen hadden ze hier ook house en techno :D Ook kwamen er veel bekende Rockbands uit de buurt. Na onze verhalen over de vorige 2 festivals hadden we het voor elkaar gekregen om ons hele huis een kaartje te laten kopen! Dus we gingen vrijdagmiddag met zijn allen naar het festival! Het was maar een uurtje rijden (wat iets langer werd door de file) en eenmaal aangekomen hebben we meteen ons tentenkamp opgezet (kamp Holland was er niets bij) en daarna het festivalterrein opgelopen. Alhoewel het meer georganiseerd was mocht je nog steeds je eigen drank en eten meenemen het terrein op en er heerste weer een geweldige sfeer… Op zulke festivals zie je pas dat alle regeltjes, voorschriften en vergunningen die in NL verplicht zijn de sfeer heel erg kunnen beïnvloeden. Hier kan een festival gewoon gehouden worden midden in een natuurgebied en alles kan en alles mag… Het was heel gezellig met ons hele huis en we hebben 3 dagen flink gefeest en heeel weinig geslapen. Vooral de 2e dag was heel erg grappig omdat Erik, Douwe en ik lampen uitdeden om 4 uur ’s nachts en toen nog anderhalf uur hebben staan praten met een paar gasten uit Johannesburg. Zij praatten Afrikaans en wij gewoon Nederlands en of het nou door de drank kwam of niet we konden elkaar perfect verstaan en hebben vreselijk schik gehad om de uitspraken die ze hadden.
Goldfish sloot de avond af trouwens en het zal voor velen van jullie onbekend klinken, maar hier zijn ze heel erg groot en wij zijn ook allemaal al fans geworden van hun muziek!! Het was een perfecte afsluiting.

De maandag erna moest er natuurlijk gewoon weer gewerkt worden maar gelukkig was het een werkweekje om naar uit te kijken. Maandag, dinsdag en donderdag waren normale dagen maar woensdag was het eindejaarsfeest van het werk en vrijdag hadden we de JAG pretparkdag! Dus daar zijn we veel voor aan het voorbereiden geweest wat erg leuk was. Ik zit inmiddels aan 1 bureau met iedereen van de marketingafdeling en dat is heel erg gezellig en leerzaam. Zij zitten ook de hele dag op facebook, twitter, youtube en email dus vaak worden er allerlei grappige dingen doorgestuurd en er kan ineens overal over gepraat worden…

Eindejaarsfeest.
1 december was het eindejaarsfeest van de JAG Foundation en alle andere bedrijven van dezelfde eigenaar. Het thema was Mad Hatter (van Alice in Wonderland) dus iedereen werd verwacht iets te doen met het thema en daarnaast deden we secret Santa (lootjes trekken en kado’s kopen). Ze doen het eindejaarsfeest zo vroeg omdat veel mensen vroeg vrij nemen in december en dan dus al veel mensen weg zijn. Om 10 uur vertrok de bus vanaf het kantoor naar Franschhoek (uurtje rijden vanaf het kantoor) naar een Wijn Estate. Het was een gezellige rit, iedereen had er zin in en was flink uitgedost met hoeden en gekke kleding. Het wijn estate was echt prachtig, zo ver je kon kijken waren wijnvelden tegen de heuvels aan en de boerderij zelf was heel mooi onderhouden. Er was een restaurant en we hebben daar wat gedronken en croquet + jeu de boules gespeeld tot iedereen er was. Daarna liepen we door een paar wijnvelden naar een prachtig grasveldje onder de bomen naast een riviertje waar allemaal tafels klaar stonden om te gaan eten en een spitbraai. Op de spitbraai hing een lekker mals gebraaid schaap die ter plekke in stukjes gesneden werd. Er werden wat toespraken gedaan en de kado’s werden uitgedeeld! Het grappige was dat er gewacht moest worden met alcohol tot 1 moslimvrouw wegging (zij mag van haar geloof niet eens aan tafel zitten met mensen die alcohol drinken). Uitgezwaaid door alle mannen ging ze om half 3 weg dus toen kon het feest beginnen ;) Al snel kwamen de dozen wijn tevoorschijn en na even aandringen was er zelfs bier te krijgen op de wijnboerderij! Het leek wel of ze allemaal de tijd wilden goedmaken die ze gemist hadden dus het tempo zat er al snel flink in en toen we weggingen om een uurtje of half 5 waren de meeste al aardig aangeschoten.
Gelukkig hadden ze ook een doos bier en een paar flessen wijn meegesmokkeld de bus in en daar ging het feestje verder. Terug op kantoor was er nog een groepje mannen (waaronder ik) die de dag wel wilde afsluiten in de kroeg dus om 10 uur was Dennis thuis na een gezellige en vooral goed beschonken dag en avond. Wel heel leuk om mijn collega’s zo te leren kennen en ze hebben weer flink gelachen om wat Nederlandse woorden die in het Afrikaans heel wat anders betekenen ;)

Pretparkdag.
Vrijdag 3 december was de JAG pretparkdag in Ratanga Junction (het grootste pretpark van Zuid-Afrika). In samenwerking met het park, een radio station, een televisiestation en virgin active (fitnessketen) werd deze dat georganiseerd. We kregen als foundation 1500 gratis kaartjes voor de kinderen en daarvan kwamen er 500 op de eerste dag! Dit is voor de kinderen een geweldige ervaring want bijna geen van hen is ooit in een pretpark geweest of zal daar ooit nog een keer komen. Daarnaast was het pretpark bereid 50 cent per kaartje over het hele seizoen te doneren aan JAG en werden er door Virgin Active 2 loopbanden midden in het park gezet. Gedurende het hele seizoen kunnen gasten daar dan op hardlopen en elke km wordt ook 5Rand aan de foundation geschonken. Op de openingsdag 3 december betaalde het park 50Rand per kilometer en dus hebben wij flink ons best gedaan om zoveel mogelijk mensen, kinderen en vooral ook bekende Zuid-Afrikanen te laten rennen op de eerste dag.
Het marketingteam waar ik nu mee werk heeft heel veel contacten met bekende mensen en dus hebben we zoveel mogelijk proberen te benaderen. Het grappige was dat veel ook beloofden te komen dus op de dag waren er verschillende radio dj’s, modellen, actrices, tv-presentatoren, Kaapstads cricketteam “the Cape Cobra’s”, zangers en bekende sporters. Allemaal renden ze een stuk op de loopbanden en bleven nog even hangen om de kinderen handtekeningen te geven enz. Het was al heel gaaf om te zien dat er 500 kinderen van de JAG Foundation rondrenden van achtbaan naar achtbaan in hun JAG-shirts en daarnaast was het heel leuk dat al die bekende mensen zoveel wilde doen voor de foundation. Aan het eind van de dag was er meer dan 17.000 Rand opgehaald op de loopbanden.
Ik heb in het begin een tijdje bij de ingang gestaan om alle celebrities te ontvangen en ze te voorzien van een polsbandje waar ze mee naar binnen konden te geven en wat meer informatie. Het grappige was dat ze dan naar me toe kwamen lopen van hier ben ik, streep me maar af en laat me naar binnen alleen ik kende natuurlijk geen een van de celebrities. Behalve de modellen want aan hun kon ik wel zien dat ze iets mooier dan de gemiddelde bezoeker waren ;)
Smiddags was er voor mij ook nog tijd genoeg om even flink wat attracties in te gaan en Eline kwam ook gezellig nog even langs dus hebben we samen alle leuke attracties gedaan!!

Housewarming en een stripclub.
Na de pretparkdag waren we uitgenodigd voor een housewarming bij 2 bekenden die naar een ander appartement waren verhuisd. Hun nieuwe appartement was midden in het centrum en zag er prachtig uit. Op de bovenste etage hadden ze een groot appartement met balkon en heel mooi ingericht. Vanaf het balkon kunnen ze zo naar het zwembad op het dak lopen en hadden ze ook hun eigen fitnessruimte. Ze kijken uit over heel Kaapstad wat vooral ’s nachts met alle lichtjes heeeel erg mooi is.
De housewarming was heel gezellig er waren ook veel onbekenden, dus we hebben weer veel vrienden kunnen maken. Rond een uurtje of half 1 hadden ik en 2 anderen (die ik om privacyredenen niet bij naam noem) nog wel zin om even naar een kroeg te gaan dus we liepen het gebouw uit en gelijk om de hoek zat Mavericks; een gentlemens club. Het leek ons wel lachen om daar even binnen te kijken dus zo gezegd zo gedaan. Ik mocht gratis met iemand mee naar binnen die “member” was en ik liep dus ook met een mooi armbandje om met daarop “member” net of ik wekelijks in een gentlemen’s club kom. Ik denk dat iedereen al snel door had dat dat niet het geval was omdat ik met hele grote ogen de eerste 10 minuten om me heen heb staan kijken. Het was een hele mooie club met gezellige zitjes en een groot balkon waarop 20 heel schaars geklede dames stonden te dansen. Af en toe waren er paaldans acts en er liepen ook veel dames langs alle tafeltjes die vaak even bij je op schoot kwamen zitten en vroegen of ze een tafeldans mochten doen.
Onder het motto “nu we er toch zijn” leek het ons wel leuk een tafeldans te doen dus we hebben de mooiste dame uitgekozen en voor 200 Rand (€20,-) deed ze een leuk dansje op onze tafel… Het was heel grappig om mee te maken en 1 van de andere jongens had het zelfs al over een wekelijks uitje ;)

Pakjesavond.
Omdat we toch een huis vol Nederlanders zijn leek het ons heel leuk om lootjes te trekken en gewoon pakjesavond te houden! De lootjes werden getrokken op lootjestrekken.nl en natuurlijk moesten er ook surprises en gedichten gemaakt worden. Op woensdag 7 december kon iedereen en dus hebben we het toen gevierd. We hebben eerst pannenkoeken gebakken en ze heerlijk opgegeten op het dakterras en daarna pakjesavond gevierd aan het zwembad op de patio. Het was heel gek om Sinterklaas te vieren met deze temperaturen (benieuwd hoe Kerst en Oud en Nieuw zijn) maar ook wel heel leuk, want we hadden gewoon Nederlandse pepernoten (die had Eline als pakketje opgestuurd gekregen). Iedereen had heel erg zijn best gedaan op het gedicht en de surprise dus het was een hele leuke en gezellige avond…
Mijn paps en mams hadden ook pepernoten opgestuurd maar helaas kwam dat pakketje net een dag te laat aan Het was wel een flink pretpakket met:
- 2 zakken pepernoten
- 2 chocoladeletters
- Een zak borstplaat
- 2 speculaasstaven
- Een pak gemixde chocoladehagel
- Een pak vlokken (melk)
- 2 tijdschriften
- Een uitknip-sinterklaas-baard
- En een kaartje…
Nogmaals superbedankt fam!! Het maakt niet uit dat het net te laat was (wat trouwens de post zijn schuld is) want het komt hoe dan ook op! ;)

Inmiddels is het alweer 13 december en gaat de tijd nu toch wel heel hard. Ik hoef nog maar 4 weekjes stage te lopen en daarna heb ik nog maar 10 dagen hier. Tussen Kerst en Oud en Nieuw heb ik een weekje vakantie. Het is wel grappig om te zien dat in alle shoppingmalls gigantische kerstbomen staan vol lichtjes met nepsneeuw, sneeuwpoppen en Kerstmannen. In een shoppingmall hebben ze zelfs een sleebaan voor de kinderen en vlakbij ons huis is een kunstschaatsbaan (en dat bij inmiddels 28graden dagelijks). Ik ben heel benieuwd hoe het is om kerst op het strand te vieren en oud en nieuw in een t-shirtje buiten op een straatfeest bij een van de clubs, maar toch mis ik Nederland wel een beetje als ik hoor over alle kou en de sneeuw al zullen weinig van jullie dat begrijpen denk ik… ;)


Jullie kunnen mij nog steeds volgen, mailen, lastig vallen of in de gaten houden op:
Mail me op: pupke_stevig@hotmail.com
Kijk op me facebook: www.facebook.com/Puppekie
Kijk op me website: www.pupkeinafrika.tk
Volg me op twitter: www.twitter.com/DennStevens
Kijk op me hyves: www.puppekie.hyves.nl

Of stuur een kaartje naar:

Dennis Stevens
High Level Road 97
8005 Cape Town
Western Cape
South Africa

En je kunt natuurlijk ook gewoon hieronder reageren :D

  • 13 December 2010 - 15:21

    Marieke Van Soest:

    Dennis!! Wauw hahah ze blijven leuk, die verhalen van je! Optimaal feestjes vieren en gezelligheid! En ook nog eens lekker veel warmte om je heen! Top! Het gaat trouwens wel snel dan, dat je nu nog 4 weken stage hoeft te lopen?
    Beter dat je er nog een 10 daagse 'vakantie' aan vast plakt, onder het motto 'nu we er toch zijn':D!

    Als je gaat zonnen, doe je het dan voor mij erbij?

    Have fun! X De buurvrouw

  • 13 December 2010 - 15:45

    Marloes Willemsen:

    He die Dennis!
    Wat een superleuk verslag weer! En echt leuk om te lezen.
    Ik hoor van af en toe wat van je ouders, maar leuk dat ze toch nog aan je gedacht hebben met sinterklaas! Het zal vast niet makkelijk zijn om met de feestdagen zover weg te zijn! Maar zo'n flink pakket maakt veel goed, haha!
    Groetjes en liefs Marloes

  • 13 December 2010 - 20:18

    Henk Snoeijer:

    Hoi Dennis,
    Ik zat even bij Eline te kijken maar zag daar nog geen nieuw verslag. Toen even naar jouw pagina gegaan en ja hoor, weer een uitgebreid verhaal van jouw belevenissen. Naast natuurlijk je stage-verplichtingen komt het vooral ook over als een lange vakantie. West-Friesland heeft de naam van een streek waar veel gedronken wordt, maar ik denk dat het alcohol-gebruik in Kaapstad dit jaar ook een piek te zien zal geven! Belangrijk is dat jullie genieten en dat idee heb ik zeker. Veel succes de komende maand en alvast een prettige Kerst en Oud/Nieuw gewenst van de vader van Eline.


  • 14 December 2010 - 16:30

    Paula Snoeijer:

    Hoi Dennis,

    Dat was wel een verhaal waar je even de tijd voor moet hebben. Jullie hebben natuurlijk zo'n vol programma dat er maar af en toe tijd is om iets voor het thuisfront te typen en dan kan het niet anders dan dat de lezer er een halve dag vrij voor moet nemen:) Leuk om te horen hoe jullie nog steeds genieten met elkaar, volgens Eline voelt het hele huis als familie van elkaar. Mooi dat de pepernoten voor Eline nog net op tijd waren, want Sinterklaas zonder pepernoten zou wel een beetje een kale boel zijn. Nou, hou nog even vol (zal zeker lukken lijkt me) en doe Eline de groeten van me.

    Groetjes, Paula

  • 15 December 2010 - 11:00

    Je Mattie:

    Zooo ik dacht dat mijn nieuwsbrieven z lang waren maar dan te vergeleken met jou lange verhalen is het niks joh..Ik maak natuurlijk ook lang niet zoveel leuke dingen mee als jij meemaak... haha;)
    (Ben overigens blij dat ik niet al die dingen meemaak die jij allemaal meemaak haha...) Natuurlijk ben ik zeker blij dat het zo goed gaat met mijn maatje en zo geniet van alles om zich heen maar ben nog gelukkiger dat ik hem straks weer zie over een paar weekjes..
    Mis je

  • 15 December 2010 - 15:48

    Bronnen:

    Hey Dennis,
    Wat maak jy weer een hoop mee joh!
    En gaaf om te lezen dat je zo mag meewerken om zoveel jonge kinderen een geweldige dag te mogen geven!Lijkt me vet gaaf om al die blije gezichtjes te zien!En goed dat je de nederlandse traditie hoog hou met pakjesav!Fijn dat het goed met je gaat,geniet nog even{maar dat lukt wel zo te lezen ha ha}liefs cora

  • 16 December 2010 - 13:12

    Hennie:

    Hartstikke leuk geniet er van want hier is het koud.

  • 22 December 2010 - 10:33

    Marlies(tante):

    Ploegend door de sneeuw zijn het hartverwarmende verhalen om te lezen. We genieten gewoon een beetje mee. Tweede kerstdag gaan we weer traditiegetrouw samen vieren en wij zullen jou wél missen hoor!
    Geniet van je laatste weken en vanuit een koud Nederland fijne kerstdagen gewenst.

  • 24 December 2010 - 12:47

    Wilma Bart En Sem:

    eerst willen wij jou en de rest van je huisgenoten een zalig kerstfeest en een gezond en goed 2011 toewensen hier in elst alles ok allen na tig keer mijn auto uit de sneeuw te moeten graven voor boodschappen werken ben ik klaar met de sneeuw hier geef mij maar 30 graden en zon ik hoop je gauw weer te zien in het nieuwe jaar en je verslag was ook weer erg leuk heel veel liefs vanuit elst bart wilma en sem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 34645

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 26 December 2012

Speurtocht naar de Kiwi's

02 September 2010 - 25 Januari 2011

Stage @ Kaapstad

Landen bezocht: