Poolparty, topfeestjes en veranderingen… - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu Poolparty, topfeestjes en veranderingen… - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu

Poolparty, topfeestjes en veranderingen…

Door: puppekie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

16 November 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eerst weer iedereen bedanken die op mijn waarbenjij.nu gereageerd hebben of via facebook, mail en hyves wat hebben gestuurd! Thuis is via internet zo dichtbij dat het net lijkt of het om de hoek is. Post daarentegen doet er wel heel erg lang over, maar het blijft maar binnenstromen bij mij! Ik durf gewoon bijna niet meer tegen mijn huisgenoten te zeggen voor wie het is en de muur achter mijn bed hangt al aardig vol; GEWELDIG!!

- Pap en mam bedankt voor jullie pakketje! Hij heeft er maar 13 dagen over gedaan en de tijdschriften en stroopwafels vielen heel erg in de smaak bij iedereen!
- Collega’s van ROLF! Superbedankt voor jullie kaartje!! Haha ik had het echt niet verwacht maar heel leuk om van jullie te horen en iedereen stond er ook echt op! Mochten jullie een kastje, bedje of digitaal schoolbord moeten bouwen in Kaapstad, kunnen jullie bij mij slapen hoor!
- Wijkies ook bedankt voor de kaart :D Het piepkleine berichtje uit Elst was heel leuk om te lezen. Natuurlijk weten jullie al veel van mijn ervaringen uit mijn reisverslagen daarom is het juist leuk om wat van jullie te horen!


Vandaag worden de eerste kaarten vanaf hier teruggestuurd ik ben benieuwd hoe lang ze erover doen! ;)

Toen we 3,5 maand geleden te horen kregen dat we een stage hadden in Kaapstad waren we al heel blij. Toen we te horen kregen in wat voor een huis we terecht zouden komen waren we nog veel blijer. Toen we te horen kregen dat er een overdekt zwembad bij zat kon het helemaal niet meer stuk!! Wij zagen het al voor ons, elke dag na het werk heerlijk ff plonzen en met een cocktailtje op een luchtbedje ronddobberen… Helaas kwamen we er de 2e dag dat we hier waren achter dat het water nog heel koud was en na een tijdje bleek al wel dat het water niet heel snel op zou gaan warmen omdat de overkapping ervoor zorgt dat er bijna nooit zon op het water komt. 2 weken geleden was het dan eindelijk zo ver. We hadden de “opwarm-stand” gevonden op de pomp (het zwembad warmt nu elke week met 0,2 graden op ;)), het was prachtig weer dus het was tijd voor een poolparty! Flink wat chips, hapjes, braaispul en cocktails ingeslagen, leuke mensen uitgenodigd, muziek op het dakterras en het was compleet! Het was supergezellig en relaxed! Eline liep al een tijdje te zeuren dat er geen glijbaan bij het zwembad zat dus ik was al bang dat het een keer fout zou gaan en dat gebeurde ook ;) Ze wilde graag de trap naast het zwembad gebruiken om vanaf te glijden, maar dat ging helaas niet zo goed. Glijden deed ie als de beste alleen Eline belande op haar hoofd en toen zaten we van 7 tot 10 uur ’s avonds in het ziekenhuis. Ziekenhuizen in Kaapstad zijn best goed en prima te vergelijken met Nederland, het personeel is alleen 4x zo traag en niemand heeft echt haast. Het gaatje in Eline’s hoofd was heel snel gehecht alleen het duurde 2,5 uur voor ze eraan begonnen… Maar we hebben voldoende lol gehad met alle andere patiënten en de beveiliging waardoor de tijd voorbij vloog! ;)
Ik heb wel gemerkt dat ik letterlijk en figuurlijk heel gehecht ben geraakt aan Eline! ;)

Zoals ik al eerder vertelde zijn we naar een aantal wedstrijden van Ajax Cape Town geweest in Green Point stadium. Het is echt een prachtig stadion, maar omdat voetbal in Zuid-Afrika gewoon minder populair is bij de mensen die kaartjes kunnen betalen dan Rugby en Cricket is het voor Ajax bijna onmogelijk het stadion vol te krijgen. Ze proberen de grote wedstrijden wel daar te spelen maar de kleinere worden vaak in Newlands stadion gespeeld. Ook een prachtig stadion maar een stuk goedkoper en wat ouder. Via Tomas die stage loopt bij Ajax had Erik 2 kaartjes gekregen en hij was zo lief om mij mee te vragen naar de wedstrijd… Het niveau is nog steeds lang niet vergelijkbaar met de NL eredivisie, zelfs niet met de Jupiler league helaas maar het was een leuke wedstrijd en Ajax won in de 92ste minuut met 1-0 dus dat was wel een happy end! Het is alleen al leuk om tussen lokaal publiek te zitten met de vuvuzela’s en al hun uitdossingen!
Om de week lekker te breken hadden Lotte en Wouter het zo gepland om jarig te zijn midden in de week :D en ook een dag na elkaar. We hadden al besloten om hun verjaardagen in het weekend te houden, maar toch hebben we Woody (Wouter) om 12 uur ’s nachts verrast in een kroegje om de hoek met een gigantische gitaar en dus ook veel gezang, champagne en ballonnen. Daarna hebben we het nog even doorgevierd in een ander (homo)kroegje en vooral Woody zelf was rondom gelukkig :D
Omdat die avond er toch wel flink ingeslagen was bij iedereen hebben we Lotte op haar kamertje toegezongen en natuurlijk wel even een paar flessen champagne laten knallen! De volgende morgen werd ze ook nog verrast met een champagneontbijtje en een prachtig versierde Beetle!! :D Lotte moest op haar verjaardag ook werken tot heel laat omdat ze een charity-event had met haar werk in een van de Wine Estates. We zijn haar met een klein groepje gaan helpen ’s avonds en dat was superleuk. Het hele evenement was in het Afrikaans en er was voldoende eten, muziek, dans, gezelligheid en heeeeeel veeeeel wijn! Er kwam zelfs een hele dikke zwarte operazanger die echt iedereen versteld deed staan en we hebben met zijn alle voor Lotte gezongen.

Om de verjaardagen te vieren hadden we een tafel gereserveerd voor ons huis in Beluga, een van de beste en mooiste restaurants in Kaapstad. Iedereen had zich netjes aangekleed want we gingen een avondje flink exclusief doen. Het eten was heerlijk en de dames vonden het jammer dat ze al zo lekker voor en hoofdgerecht hadden gehad omdat het toetje heeeeeelemaaaaaal geweldig was ;) We hebben bij Beluga nog even nageborreld en de ober was zo vriendelijk om ons zelf te laten bepalen hoeveel fooi we wilde geven. Maar toen we iets minder dan 10% fooi gaven was hij toch wel flink op zijn teentjes getrapt.

Vanaf Beluga zijn we meteen doorgegaan naar Club 31. We dachten dat deze club dicht zat maar hij was zeker open!! Club 31 zit op de 31ste verdieping van een van de hoogste gebouwen in Kaapstad, namelijk het ABSA (bank) gebouw. Het is wel een beetje een exclusieve club waar je echt netjes gekleed moet gaan en veel rijke oudere mannen en modellen heengaan. Iets wat wij natuurlijk helemaal niet erg vinden. Opvallend was dat we ook een aantal Nederlandse modellen tegenkwamen. Het was een topavond in een topclub in het topje Kaapstad! ;)

De volgende dag zijn we heerlijk gaan picknicken in Kirstenbosch. Een gigantisch park in het midden van Kaapstad, tegen de Tafelberg aan. Veel botanische planten, heel interessant ;) In de zomer worden er ook veel concerten gegeven en het is een prachtige plek om te chillen met wat eten en drinken…
Inmiddels is de reorganisatie op mijn stage heel erg snel gegaan. De 3 mensen die besloten hebben te gaan of moesten gaan zijn afgelopen week al vertrokken dus het is een stukje rustiger op het kantoor. Ik ben natuurlijk ook mijn stagebegeleidster vertrokken wat ik heel erg jammer vind omdat ik veel van haar geleerd heb en een superleuke tijd met haar heb gehad. Gelukkig kan ik samen met wat anderen veel van haar taken overnemen wat wel een leuke uitdaging is. Ik zal vooral veel bezig zijn met een aantal evenementen, waaronder het pretparkevenement.
Daarnaast ben ik al druk met wat projecten voor donateurs en ga ik handleidingen schrijven voor nieuwe studenten die hier stage komen lopen als ik weg ben. Omdat ik de eerste ben vind ik dat ook heel leuk om te doen.



Met “FC Ball on the Roof” gaat het ook prima! Het team blijft beter worden en we hebben ook al wat leukere tegenstanders getroffen. Daardoor hebben we nog niet alles gewonnen, maar wel hele leuke, sportieve en fanatieke wedstrijden gespeeld. Zoals ik al verteld had spelen we in hele mooie Ajax tenues die we gekregen hebben via Tomas. De enige die nog geen tenue had was Winston, onze keeper uit de township en degene waarmee ik het meisjesteam train. In overleg met Tomas heb ik daarom een brief geschreven aan Hans Vonk (1e keeper van Ajax Cape Town en ex-keeper van Ajax Amsterdam) om te vragen of we misschien een oud keepershirt van hem mochten hebben. Tomas heeft hem de brief gegeven en eigenlijk dezelfde dag nog kwam Hans al met een shirt aanzetten. Het was een officieel shirt die hij echt gedragen heeft tijdens 1 van de wedstrijden! We hebben dit afgelopen donderdag aan Winston aangeboden en dat vond hij natuurlijk geweldig! Hij keepte dan ook meteen weer de sterren van de hemel!
Afgelopen weekend was er weer een festival, namelijk Groovy Troopers! Dit keer was het iets verder van Kaapstad af, maar omdat de vorige zo goed bevallen was moesten we hier natuurlijk ook weer heen! Het tentje, de luchtbedden, slaapzakken en alle andere materialen hadden we al (Thanks to Erik) dus we hoefden alleen maar boodschappen en kaartjes te kopen en dan konden we gaan! Het was ongeveer 130km rijden waarvan de laatste 3 km over een heel smal paadje in the middle of nowhere maar het was het meer dan waard! Midden in de natuur tussen de bergen, bossen en meertjes werd het festival gehouden. Er was een groot veld waar je de auto kwijt kon, de tent kon je meteen er naast zetten en je kon zo het festivalterrein oplopen! De eerste avond waren er misschien 200 mensen en er was maar 1 podium open, maar het was geweldig! Je kon gewoon met je eigen drinken en eten overal heen en vooral omdat onze tent precies tussen de podia instond was het maar een klein stukje lopen. Wat we van te voren niet echt wisten was dat er gewoon 24 uur per dag muziek gedraaid werd! Elk uur kwam er een nieuwe dj en dat ging 24 uur per dag, 3 dagen lang aan 1 stuk door… Het was heel grappig om te zien dat het vooral op zaterdag gewoon de hele nacht door en zelfs om 9 uur zondagochtend het helemaal vol stond bij main stage! Zaterdag kwamen nog veel mensen aan en het was prachtig weer! Ze hadden geen douches maar je kon heerlijk zwemmen in een prachtig meertje… Het was een heel relaxed sfeertje en we hebben dan ook 3 dagen lang weinig geslapen maar super gefeest!
Zondagmiddag hebben we het weekend afgesloten met een concert van Goldfish (hele vette band uit Kaapstad die al best bekend zijn ook in NL) in Central Park in Century City. Daar kwamen ook Eline en de andere jongens uit ons huis heen en ook daar was de bekende zon weer flink aanwezig. We hebben daar op het gras lekker genoten van het concert en zijn zondagavond maar op tijd naar bed gegaan. Maandag begon weer een heerlijke stagedag waar we allemaal fit voor moesten zijn…


Jullie kunnen mij nog steeds volgen, mailen, lastig vallen of in de gaten houden op:
Mail me op: pupke_stevig@hotmail.com
Kijk op me facebook: www.facebook.com/Puppekie
Kijk op me website: www.pupkeinafrika.tk
Volg me op twitter: www.twitter.com/pupkeafrika
Kijk op me hyves: www.puppekie.hyves.nl

Of stuur een kaartje/pakketje naar:

Dennis Stevens
High Level Road 97
8005 Cape Town
Western Cape
South Africa

En je kunt natuurlijk ook gewoon hieronder reageren!

  • 20 November 2010 - 21:57

    Paula:

    Hoi Dennis,

    Ik ben blij dat je zo gehecht geraakt bent aan Eline:) en vooral dat je haar in het ziekenhuis hebt 'bijgestaan', al was het het laatste uur dan ook vanuit een ander zaaltje.

    Groetjes,
    Paula

  • 23 November 2010 - 10:22

    Wilma En Bart En Sem:

    he die dennis leuk verslag hoor kom je wel aan je stage lopen toe met al die feestjes ha ha ook erg leuke foto s hiet gaat het zijn gangetje kinderfeestje is zaterdag van sem we gaan weer naar de boerdrie koeien melken en zo mijn typ werk is niet zo goed zoals je kan lezen maar ja ik doe mijn best nou ga ik stoppen moet gaan werken tot de volgende keer maar weer ik kan je nu goed vinden je mdr. heeft je onder de favorieten gezet want ik kon je niet meer vinden lieve groeten maar weer uit elst bart wilma en sem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 34637

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 26 December 2012

Speurtocht naar de Kiwi's

02 September 2010 - 25 Januari 2011

Stage @ Kaapstad

Landen bezocht: