One hell of a weekend! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu One hell of a weekend! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu

One hell of a weekend!

Door: puppekie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

14 September 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het Hermanus weekend…

Omdat we vrijdags naar Hermanus gingen begon het “weekend” al op donderdagavond en het begon meteen goed:

Erik, Thomas en Wouter waren meteen na het werk naar Waterfront gegaan om daar het weekend te beginnen met een paar goedkope biertjes. Omdat het internet het weer deed wilden de dames nog even skypen enz, dus wij gingen iets later dus toen we aankwamen waren ze al aardig gezellig en dat werd alleen maar erger…

Eigenlijk was de bedoeling om met zijn allen ergens wat te gaan eten maar omdat het zo leuk was met een groepje Zuid-Afrikanen en wat Duitsers werden er 9 borden friet besteld en dat was dan meteen het avondeten. Uiteindelijk was het 23.00uur voor we naar huis gingen om ons klaar te maken voor het stappen op Longstreet!

Eenmaal thuis aangekomen had Erik iets speciaals meegenomen vanaf het winkelcentrum, namelijk 5 negerinnen :S Die wilden wel mee naar ons huis om te feesten alleen we hadden niets in huis en Erik wist eigenlijk ook niet wat we met ze moesten want wij wilden naar Longstreet. Dus nadat we ze een rondleiding gegeven hadden hebben we ze netjes de deur weer uitgewerkt en gingen we naar Longstreet.

Ondertussen belde Thomas dat er was ingebroken in zijn auto bij Waterfront en dat zijn laptop en camera gejat waren dus dat hij aangifte aant doen was bij de parkeerpolitie daar. Gelukkig waren er beelden van gemaakt en waren die agenten heel behulpzaam alleen vonden ze Thomas en Ricardo te dronken om ze die avond aangifte te laten doen en naar huis te laten rijden. Dus terwijl wij op Longstreet waren werden hun begeleid door 2 agenten in hun auto en een politieauto met sirenes erachter naar ons huis waar Thomas ze nog wat cola en chips heeft aangeboden.

Dus binnen 1 avond waren we een laptop, camera en aardig wat Rands lichter, maar 5 negerinnen en 4 politiemannen rijker;)

Ondanks dat was het stappen toch nog wel gezellig, we zijn in een aantal lokale clubs geweest en voor we het wisten was iedereen naar huis en sloten Inge en ik de avond af in een klein gezellig lokaal kroegje vol negers rond een uurtje of 5 :)

De volgende dag was het dan ook niet echt makkelijk om op tijd klaar te zijn om te vertrekken naar Hermanus, maar de anderen waren heel geduldig;) Dus om half 1 vertrokken we dan echt naar het walvisplaatsje! Het was ongeveer 2 uur rijden omdat we de mooie rit namen die ook echt prachtig was. We kwamen over supermooie bergwegen, langs prachtige stranden en mooie plaatsjes al zullen Eline en Inge er weinig van hebben gezien want die bekeken de rit aan de binnenkant van hun ogen.

Eenmaal daar aangekomen konden we meteen onze kamers in, in de backpackers lodge die heel gezellig waren. Even snel het gebouw verkennen en daarna het stadje in. Hermanus is niet zo groot maar wel gezellig, er zijn mooie terrasjes en veel uitkijkpunten langs de kust waar je de hele dag door walvissen ziet spuiten en soms een staart boven water ziet. Heerlijk een terrasje gepakt en daarna verder in de lodge. We waren natuurlijk allemaal heel erg benieuwd naar het avondeten dat was namelijk: “Potjie!” Wat eigenlijk gewoon een grote pan is waar aardappels, vlees, groente en alles wat eetbaar is ingestopt word om het vervolgens 3 uur lang te koken en er rijst bij te doen en dan is het klaar!

Misschien kwam het omdat we allemaal heel erg honger hadden, of omdat het eten pas om 9 uur ’s avonds kwam, maar het smaakte heeeeerlijk! Alles is zo goed doorgekookt/gestoomd en lekker zout. Na het eten nog gezellig nagefeest/gepoold/gekletst en toen rond een uurtje of 1 naar bed.

De volgende morgen begon niet al te best. We kregen donderdag al te horen dat Inge’s vader opgenomen was in het ziekenhuis met hoge koorts, uitdrogingsverschijnselen en waarschijnlijk een longontsteking. Vrijdag lag hij al op de Intensive Care en het ging dus alleen maar slechter, waarschijnlijk had hij er een bacterie bij gekregen waardoor de medicijnen ook niet aansloegen. Zaterdagmorgen om 8uur ging de telefoon en kregen we te horen dat het toch maar beter was dat Inge naar huis kwam aangezien het heel erg slecht ging en de voorspellingen van de doktoren niet best waren. Hij kon zelf niet meer ademen en werd buiten bewustzijn gehouden.

Inge en ik zijn meteen in de auto gesprongen en naar een internetcafé gereden om daar wat dingen te regelen en te kijken of een terugvlucht mogelijk was. Omdat het natuurlijk een heel gedoe is om dit vanuit Afrika te doen was het super dat Inge’s tante hier ervaring in had en alles kon regelen. We zijn dan ook meteen doorgereden terug naar Kaapstad om haar spullen te pakken en daar af te wachten wanneer ze terug kon. Door de contacten van haar tante kon ze gelukkig al meteen die middag om 5 uur vliegen dus hebben we snel de boel ingepakt, nog even rustig kunnen zitten en zijn we daarna meteen naar het vliegveld gereden. Het was natuurlijk niet makkelijk voor Inge om zo ineens weg te gaan maar zulke dingen zijn veel belangrijker dan stages of wat dan ook dus het was super dat het zo snel geregeld kon worden en we hopen natuurlijk allemaal dat hij weer beter wordt en ze terug kan komen…

Na het inchecken hebben we nog wat gechilled, gedronken en gegeten en toen Inge 1,5uur later naar haar gate ging kwam ik erachter dat het verboden is om je auto 1,5uur op een drop&go parkeerplaats te laten staan. Er stonden 3 parkeerwachten om de auto heen die mij absoluut niet wilde laten gaan omdat ze de sleepwagen al hadden gebeld en het “out of their hands” was. Na een kwartier heel zielig doen, hun overtuigen en geld toestoppen mocht ik toch gaan gelukkig.

Ik ben meteen doorgereden naar Hermanus om daar toch nog de “Braai” en de laatste avond mee te maken en alhoewel ik het quad rijden en wijn proeven gemist had, had ik wel genoeg gereden voor die dag!;) De volgende dag konden we lekker uitslapen en nog een beetje door het stadje lopen.

Rond een uur of 2 reden we weg uit Hermanus en zijn we nog iets verder op bij een pinguïnstrand wezen kijken waar we heel erg gelachen hebben om de lompheid en het gestuntel van die beestjes;)

We hebben het weekend afgesloten met een 3 gangen diner incl. drinken bij Waterfront voor €13,- :O zodat we weer klaar waren voor een nieuwe week stagelopen…

Pffff wat een ervaringen in 1 weekend, ik heb het zo kort mogelijk proberen te beschrijven;)

Tot mijn volgende reisverslag!!

Hier nogmaals mijn adres:

Dennis Stevens
High Level Road 97
8005, Cape Town
South-Africa

(Ik weet alleen niet hoe lang een kaartje erover doet ;))

• 14 September 2010 - 20:55

Paula:

Hoi Dennis,

Mooi voor Inge dat ze daar niet alleen was en heel aardig van je dat je dan gelijk zo behulpzaam bent. Gelukkig dat je de parkeerwachters hebt kunnen omkopen, hoewel ze je natuurlijk gewoon hadden moeten laten gaan. De uitnemers!
    Leuk verslag verder weer.

Groeten, Eline's moeder

• 15 September 2010 - 07:00

Dannii:

Hee Dennnn!!

Je maakt wel erg veel mee zeg! Super om op deze manier je te 'volgen' en je verhalen te lezen. Ben nu alweer benieuwd naar je volgende reisverslag! Bevalt je stage ook? Kus

• 16 September 2010 - 16:33

Marlies(tante):

Dag lieve neef,
    Ik kijk met plezier uit naar je verslagen. Je kunt al net zo goed schrijven als kletsen! Het klinkt allemaal goed! Lijkt me geen straf om daar te zitten. Groetjes van iedereen hier.