Eerste week aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu Eerste week aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu

Eerste week aan de andere kant van de wereld

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

28 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hier issie dan mijn eerste reisverslag van Nieuw-Zeeland!! Al zoveel meegemaakt dat ik na een weekje al terug moet denken wat ik allemaal gedaan heb...

Ik beloof niet elke week een verslag te typen, maar nu kwam het goed uit dus hoop dat jullie zo een beetje meegenieten met mijn reis!!

Allereerst natuurlijk de vlucht van 3 dagen ;) Vorige week zaterdag (Nederlandse tijd) werd ik rond 1 uur op Schiphol gebracht door mijn lieve ouders en zusje zodat ze zeker wisten dat ik weg was... Meteen even inchecken wat al een probleem bleek want ik had een 6 uur en 5 minuten durende stop op Melbourne en ze was bang dat ik dan een visum moest hebben, maar uiteindelijk kwam alles goed. Na het inchecken stonden ineens Eline en Aschwin bij mijn ouders om me ook uit te zwaaien dus gezellig met zijn allen wat gedronken en rond 2 uur moest ik toch echt door die gate. De laatste knuffels en nog een keer zwaaien en daar begon mijn reis.

Ik vloog van Amsterdam naar Dubai met de nieuwe Airbus A380, wat een supermooi en gigantisch toestel is. Voor het eten had ik Herman den Blijker mee laten vliegen dus dat was top. Daarna van Dubai (3 uur wachten) naar Kuala Lumpur voor een korte tank-stop (1,5uur) en door naar Melbourne waar ik 6 uur moest wachten midden in de nacht en omdat ik het vliegveld niet af mocht in een totaal verlaten vliegveld maar lekker liggen slapen op de banken en rondgelopen door de verlaten taxfree shops. Vervolgens nog de laatste 3,5 uur vliegen naar Auckland waar ik uiteindelijk om half twee 's maandags (lokale tijd, dus half 3 zondag op maandag nacht) aankwam. Een mooi klein vliegveldje alleen net als je altijd ziet op "Boarder patrol" een hele strenge controle. In het vliegtuig al allerlei vragen beantwoord over wanneer ik voor het laatst mijn ondergoed had gewassen en of ik modder aan mijn wandelschoenen had zitten enz, maar ik kwam er zonder extra controles en moeilijkheden doorheen...

Snel pinnen en een simkaartje gekocht en buiten stonden Marjon en Loey (Nederlandse jongen die Marjon al kende van stage) te wachten met de auto om me op te pikken! Ik vond het weer al prima en met 17 graden en een beetje bewolkt hebben we snel wat mooie plekken in de stad bekeken, zoals one-three hill en mission bay. Auckland is op 47 vulkanen gebouwd dus het is prachtig om deze stad te zien vanuit een uitkijkpunt! Vervolgens sliepen we de eerste nacht bij kennissen van Loey (de ouders van een broer van de vriend van de buurman van de hond van het geadopteerde kind van een verre achterneef, of zoiets) hele aardige mensen met genoeg kamers over waar we mochten slapen. Ik had niet zo last van mijn jetlag en ben meteen meegegaan in het ritme van hier wat prima bevallen is...

De volgende dag zijn we op tijd vertrokken om een stuk van het land te zien en door te reizen. Onderweg wat prachtige plekjes bezocht zoals:
- de goudmijn in Waihi (een enorme krater van 600 meter diep)
- Mount Maunganui (rondgelopen en beklommen) in Tauranga
Maar alleen rondrijden in Nieuw-Zeeland is al een feestje; achter elke berg verschijnt weer een nog mooier landschap van uitgestrekte weilanden met bergen, bossen, meren en de prachtige kustlijn! Elke 100 meter een fotomomentje. Dit was ook meteen de dag waarop ik kennis maakte met de eerste zonnestralen en dat was heerlijk!

Uiteindelijk kwamen we aan op onze bestemming, namelijk Roturua (Lake Okuraka) waar we mogen slapen bij goede kennissen van Loey; Dennis (heel grappig) en Evelyn. Weer twee hele lieve en gastvrije mensen met een prachtig huis wat op het kraakheldere meer kijkt en met weer genoeg kamers vrij voor ons. We mogen hier mee-eten, blijven slapen en van alles gebruik maken. Het grappige is dat Dennis een hele actieve man is met heel veel hobbies en ons daar graag mee meeneemt. Hij begint dan altijd: "What we'll dooo..." en dan komt er weer iets grappigs of leuks. Onder andere:

What we'll dooo... is met een soort grote varend ponton het meer op om op het meer te barbequen bij een zonsondergang en meteen langs rotsen waarvan je in het water kan springen en waar de glowworms leven

What we'll dooo... is de mountainbikes klaarmaken en een flink stuk af te zien op de hoge bergen (830 meter) en lekker te downhillen

What we'll dooo... is de speedboat te pakken naar een ander prachtig en helder meer waar je om de hoek van een grote rots een "hot-water-beach" hebt. Dit is een klein strand waar bijna niemand komt en waar door de vulkanische activiteit het zand en het water worden verwarmd. Op sommige plekken brandde je gewoon je voeten aan het zand wat onder water lag en uit de berg kwam puur kokend theewater. We hebben groenten en aardappels gesneden en iets verderop een gat gegraven waar vervolgens kokend water uitkwam. Daar hebben we de groenten in een textiele tas ingehangen en een half uur later hadden we een heerlijk avondmaal! Echt heel erg bizar... Verder liet hij ons iets om de hoek een hoge springrots zien, die we natuurlijk hebben uitgeprobeerd en een klein beekje waar het water 35 graden is en we heerlijk in ons prive-natuurlijke-spa gelegen hebben bij maanlicht! Echt een van de meest bizarre ervaringen in ons leven...

Verder zijn we vanaf hier elke dag vertrokken om wandelingen te maken, andere plaatsen te zien en zijn we naar Wai-o-tapu geweest. Dat is een vulkanisch gebied met allerlei prachtige geisers, craters, heet water meren en bizarre landschappen. Het is echt heel gek om ineens uit de bosjes een grote pluim stoom te zien omdat daar gewoon dampen of vulkanische gassen naar boven komen. Natuurlijk erg veel prachtige foto's gemaakt...

Gister hadden we eigenlijk een van de mooiste wandeltochten van Nieuw-Zeeland, namelijk de Tongariro crossing (8 uur wandelen) op het programma staan alleen door wersomstandigheden en windstoten van 80km/u hebben we die toch maar niet gedaan. Dit was erg moeilijk voor te stellen aangezien we bij het meer een prachtige dag hebben gehad, maar de wandeling gaat tot 1800 meter hoog en daar is het weer heel anders dan beneden... We gaan hem zeker nog doen deze reis!

Het is moeilijk alle ervaringen in een verslagje te proppen, maar ik hoop dat jullie zo een indruk hebben! Het bevalt ons hier super en het weer wordt alleen maar beter... (om jullie nog iets jaloerser te maken;))

Kia ora!! en tot het volgende verslag of bericht/foto op facebook! Ow en nadat jullie vannacht de tijd een uurtje achteruit doen is het tijdsverschil precies 12 uur!

  • 28 Oktober 2012 - 17:52

    Marlies:

    Ha Dennis,
    Wat leuk om je verslag te lezen! Het ziet er geweldig uit, wat prachtig daar. Jammer dat het zo ver weg ligt! 3 dagen reizen!!!! What we not 'll do! Denk ik....

  • 28 Oktober 2012 - 22:00

    Paula Snoeijer:

    Hoi Dennis,
    Nou, nou, je bent er nog maar net en al vanalles gezien en gedaan. En geen jetlag na zo'n lange reis??? Dan ben je vast een van de weinigen. Volgens mij ga je heel veel genieten, zien en doen in deze maanden. Aan je conditie en uithoudingsvermogen zal het niet liggen, zo te lezen.

    Groet,
    Paula

  • 29 Oktober 2012 - 15:21

    Cora:

    Hey stiefzoon,
    Wat ben je ver van huis man,wat doe ik toch verkeerd dat de mannen zover weg trekken ha ha{gelukkig
    danny nog ha ha}
    Maar je maakt het echt goed zoals ik het kan lezen en wat een mooie dingen zie je en maak je mee!
    En super leuk dat je ons op deze manier deel maak van je reis!
    Geniet ervan en we kijken uit naar de volgende!

    liefs vd bronnen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 34721

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 26 December 2012

Speurtocht naar de Kiwi's

02 September 2010 - 25 Januari 2011

Stage @ Kaapstad

Landen bezocht: