Reorganisaties, pretparkvergaderingen & kampioene! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu Reorganisaties, pretparkvergaderingen & kampioene! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu

Reorganisaties, pretparkvergaderingen & kampioene!

Door: puppekie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

28 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal!

Het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje over mijn tijd hier! Eerst wil ik iedereen bedanken die mijn verhalen blijft lezen, erop reageert of dat doet via mijn ouders of facebook/hyves! Toppie of het nou daaraan ligt of de leuke tijd hier er is nog niet echt heimwee opgekomen bij mij…

Maar ik wil degene die mij een kaartje hebben gestuurd extra bedanken!! Zo leuk om hier post te krijgen van familie, vrienden en kennissen!! Niet alleen omdat een brief toch wel iets speciaals heeft, maar ook omdat mijn huisgenoten super jaloers zijn op al mijn brieven!

Dus:

- Oma/Tante Marlies heel erg bedankt voor de mooie kaart met de poesjes! Grappig dat Marlies hem geschreven had en oma ondertekend ;) Hoop dat alles weer wat beter gaat met oma en dat ze snel weer naar huis kan, maar ik wordt goed op de hoogte gehouden door mijn ouders!
- Fam. Jansen echt een hele onverwachte kaart en daarom juist zo superleuk! Ook leuk om te lezen dat jullie mijn verhalen volgen!
- Mijn ouders van wie ik de eerste kaarten kreeg; zelfs een verjaardagskaart voor mijn vaders verjaardag (10 dagen te laat ;)) Maar heel erg leuk!
- Mijn liefste buurmeisje voor de geweldige kaart en ook het leuke verhaal, al kan het niet op tegen een hardloopavond ik ben weer aardig bijgepraat!! Thnxx en ook heel leuk dat je mijn verhalen volgt!

Ik kan er nu niet meer onderuit en zal er toch aan moeten geloven om zelf ook wat kaartjes terug te sturen. Ik heb het postkantoor gevonden (want brievenbussen hebben ze hier niet) Dus ik ga dit weekend op zoek naar mooie kaartjes en dan komen ze jullie kant op! :D


Het wachten is nu op het eerste pakketje (van mijn ouders) en te kijken hoe lang die erover doet. :)


We zijn inmiddels weer een paar weken verder en ik kan niet anders zeggen dat het nog steeds heel erg bevalt in Kaapstad! Het aantal nieuwe indrukken wordt wel iets minder, maar nog steeds blijft de stad, de mensen en het weer ons elke dag weer verrassen! Het begint al iets drukker te worden met toeristen en zelfs de eerste Afrikaanse mensen begeven zich naar de stranden bij een warm weekend!

Ondanks dat het hier ook af en toe wel een beetje regent kun je al merken dat de zomer dichterbij komt. De dagen worden langer en als het zonnetje erdoor komt dan is het ook gelijk heel warm! We hebben 1 weekend heerlijk 2 dagen op het strand gelegen en verder ook eigenlijk weinig uitgevoerd. Het weekend daarna zou slecht worden, maar dat viel heel erg mee gelukkig…

Vorige week vrijdag zijn we weer naar een wedstrijdje van Ajax Cape Town geweest in het Greenpoint Stadium. Ze speelden dit keer de derby tegen Santos (andere club uit Kaapstad) dus het stadion was een stuk voller dan de vorige keer! Eerst zijn we nog even langs een bring&braai geweest speciaal voor harde kern Ajax supporters naast het stadion. Dat was heel erg gezellig! Het was een mooie wedstrijd om te zien; Ajax begon slecht maar was vanaf de 20e minuut tot het eind de betere ploeg. Ze kwamen dan ook op 1-0 en hadden heel erg veel kansen aan het eind maar in de 93e minuut kreeg Santos een penalty en eindigde de wedstrijd in 1-1. Een echte derby dus alleen toch wel een beetje een teleurstelling omdat wij hier natuurlijk voor Ajax zijn

Afgelopen weekend zijn we naar Cape Point geweest, dit is het meest zuidwestelijke puntje van Zuid Afrika en ook een heel mooi natuurgebied. Je kan er gewoon met de auto doorheen rijden en er lopen heel veel soorten dieren + er is van alles te zien! Het meest zuidwestelijke puntje ligt bovenop een berg waarvandaan je een prachtig uitzicht hebt over de oceaan en het natuurgebied! Wij hadden er een echte roadtrip van gemaakt met onze Beetle. Snel wat boodschappen gedaan voor onderweg en rond een uur of 2 gaan rijden… Alleen de route erheen was al prachtig, mooie landschappen, prachtige wegen door de bergen, langs townships en rijke buurten, een zak chips, bier, wijn en frisdrank en een prachtige auto met alleen maar gezellige zingende huisgenootjes erin… PERFECT!!
Tussendoor een stop gemaakt op een heel mooi strand en daar wat stokbroodjes gegeten en uiteindelijk waren we rond 5 uur bij het park. Gelukkig was het open tot 7 uur dus we hadden nog even de tijd om er doorheen te rijden… Het enige wat we niet gezien hebben waar we wel een beetje voor kwamen waren de bavianen (in het engels Baboons en in het Afrikaans Bobbejanen). Maar deze schijnen ook best gevaarlijk te zijn dus misschien maar goed ook ;)

De foto’s zal ik snel ook op deze site zetten maar zijn al te bewonderen op facebook.com/Puppekie

Verder moet er natuurlijk ook gewoon stage gelopen worden. Nog steeds praten een aantal van ons over vakantie, maar het is toch echt wel 5 dagen in de week bikkelen op het kantoor.
Naast gewoon kantoorwerk zoals dingetjes in Excel zetten, donateurs opbellen/mailen, artikelen, foto’s en filmpjes op de website plaatsen en mijn schoolwerk kan ik gelukkig ook veel andere dingen doen.
Af en toe een boodschapje buiten het kantoor of in een van de andere kantoren en ik ga vaak met Kasia mee naar vergaderingen bij andere bedrijven. Zo hebben we regelmatig vergaderingen bij Traffic die voor ons alle online marketing doen en hebben we al een aantal vergaderingen gehad in Ratanga Junction (het grootste pretpark van Kaapstad). 3 december wil JAG samen met Ratanga en KFM (het grootste radiostation van de western cape) een dag organiseren in het pretpark. Een week lang mogen dan veel van de JAG kids gratis naar binnen en worden er allerlei dingen in het park georganiseerd waaronder hardloopwedstrijden enz. KFM had het geweldige idee om vanaf het topje van de Cobra (grootste achtbaan) de ochtendshow uit te gaan zenden! Bij onze laatste vergadering werden we dan ook rondgeleid door het park en alle themarestaurants die ze hebben. We vergaderden onder het genot van gezonde wraps en smoothies en als afsluiter mochten degene die durfden op het topje van de cobra gaan kijken. De eigenaar van het park, onze CEO, 2 mensen van KFM en ik durfden het aan en het was de moeite waard. Vanaf daar heb je een geweldig uitzicht over Kaapstad, het pretpark en de Tafelberg! Het waaide wel enorm dus ik wens de mensen van KFM veel succes met hun uitzending ;)

Ondanks dat het allemaal heel goed gaat met de foundation en er veel leuke evenementen zijn:
- Pretparkdagen
- Golfdagen
- Golfavonden
- Feestjes
- Inspiratie avonden
- Hardloopwedstrijden
- Mountainbikeraces
Allemaal om fondsen te werven voor de JAG Foundation, was de sfeer op kantoor de laatste 2 weken een beetje grimmig. Eerst kreeg ik er niet veel van mee, maar vorige week heeft mijn stagebegeleidster alles uitgelegd.
Vorig jaar heeft de foundation een bedrag van 2,5miljoen rand (250.000 euro) gekregen van een speciaal fonds waarvoor ze in aanmerking kwamen. Aangezien JAG nogal wat kinderen in hun programma’s heeft (24.000) kost het nogal wat om die allemaal te behouden. Daarnaast is het heel veel administratie om van al die kinderen bij te houden hoe veel ze sporten en rennen elke week. Veel scholen steken er te weinig tijd in omdat ze al met veel andere problemen te maken hebben (criminaliteit, armoede, voedseltekort, slechte gebouwen en leermaterialen). Het geld van dat fonds kwam dan ook goed van pas. Normaal geven deze fondsen elk jaar een bedrag en er was dus dit jaar ook op gerekend door JAG. Helaas is het fonds van standpunt verandert en richt het zich nu op andere projecten. Door het wegvallen van dit fonds en het slecht lopen van het programma in veel scholen is er besloten een reorganisatie te doen binnen de foundation.

Dit betekend dat de foundation:
- Van 24.000 naar 5.000 kids gaat
- Van 12 coaches naar 2 gaat
- Van 12 communities naar 4 gaat
- Van 30 scholen naar 10 gaat
- Van 9 mensen op kantoor naar 5 gaat
Ik schrok hier best wel van want dat is natuurlijk wel heel erg drastisch, maar ik begrijp nu dat het niet anders kan. Het is beter voor de foundation om een nieuwe start te maken en kleiner te beginnen omdat het vanaf het begin veel te snel gegaan is.

Voor mij kan het alleen maar voordelen opleveren eigenlijk. Ik krijg niets betaald dus mij willen ze niet kwijt en door het wegvallen van een aantal personen op kantoor kan ik meer verantwoordelijkheden krijgen en wat belangrijke taken overnemen. Mocht er voor mij niet genoeg werk zijn binnen de foundation dan kan ik gaan werken bij Cycle Lab (grootste sportfietsen importeur van Zuid Afrika) of ProSport (Sportmanagement bureau waar alle grote Afrikaanse voetballers, cricketspelers en rugbyspelers bij aangesloten zijn). Ze vinden het ook lullig voor mij dat ik dit mee moet maken, maar niemand zag dit aankomen zelfs een maand geleden niet.

Inmiddels hebben we alweer 4 indoor action soccer wedstrijden gespeeld in de competitie en dat gaat steeds beter! Zoals ik verteld had hebben we de eerste wedstrijd met 5-3 verloren. De tweede wedstrijd wonnen we met 5-3 en de 3e wedstrijd zelfs met 12-2!! We beginnen helemaal op elkaar ingespeeld te raken en ook met Winston erbij hebben we gigantisch veel schik! Afgelopen dinsdag stond de belangrijke wedstrijd tegen de koploper op het programma. Omdat we zo goed gaan was het eindelijk tijd om ons te meten met de beste in de competitie. Het grappige was dat onze tegenstander bestond uit 5 jonge jongens en 1 hele oude kerel. Later bleek dat dit 1 gezin was met vader als aanvoerder ;)
Helaas verloren we deze wedstrijd met 6-4 maar volgende keer moeten we gewoon winnen. Als het goed is duurt het seizoen 15 wedstrijden, dus met een beetje geluk kunnen Ricardo en ik onze kampioenswedstrijd nog spelen in de laatste week dat we hier zijn! ;)

Mochten jullie zelf onze uitslagen willen bijhouden:
http://actionsport.spawtz.com/SpawtzSkin/Fixtures/Standings.aspx?VenueId=8&LeagueId=104&SeasonId=1602&DivisionId=13090

Omdat een foto meer dan 1000 woorden zegt en in dit reisverslag al 1706 woorden zitten laat ik het hier maar bij en zal ik wat nieuwe foto’s uploaden! Trouwens pap en mam bedankt voor de extra fotoruimte, die komt zeker van pas! Ik heb binnen 2 maanden Kaapstad al meer dan 896 foto’s gemaakt en als je bedenkt dat we met 8 mensen in het huis zitten en met meer dan 30 studenten van dezelfde organisatie dan kunnen jullie wel nagaan hoeveel foto’s er in de omloop zijn…

Jullie kunnen mij nog steeds volgen, mailen, lastig vallen of in de gaten houden op:
Mail me op: pupke_stevig@hotmail.com
Kijk op me facebook: www.facebook.com/Puppekie
Kijk op me website: www.pupkeinafrika.tk
Volg me op twitter: www.twitter.com/pupkeafrika
Kijk op me hyves: www.puppekie.hyves.nl

Of stuur een kaartje naar:

Dennis Stevens
High Level Road 97
8005 Cape Town
Western Cape
South Africa

En je kunt natuurlijk ook gewoon hieronder l

  • 28 Oktober 2010 - 10:45

    Mark:

    Moaaatje!!

    Leuke verhaalt(je) weer;)
    Hou je haaks daar!

    Grtz

  • 28 Oktober 2010 - 19:43

    Cora:

    Hey dennis.leuk om weer eens wat van je te horen joh,en zo te lezen heb je genoeg te doen!Wel even schrikken he dat het allemaal wat minder moet en er ook mensen weg moeten!leuke foto,s man!En volgens heb je het heel goed daar!Pas op jezelf,en doe geen dingen die ik ook niet zou doen wah!liefs van de bronnen

  • 08 November 2010 - 16:02

    Helly:

    Maatje,
    Ben weer veilig thuis uit het Engelandje.. dus kon weer even lekker je verhaaltje lezen ben blij dat je nog steeds geen heimwee hebt en het naar je zin hebt..
    Zoals mij mams al zei doe voorzichtig en doe geen dingen die de fam Bron ook niet zou doen...haha we denken aan je Drellie & Isabellie. love you Pup

  • 09 November 2010 - 11:47

    Mariëtte En Jeroen:

    Heeeeej pups,

    Mooi om te zien dat je het zo naar je zin hebt en wat een mooie foto's zeg!!

    Geniet ervan, en voorzichtig doen ;-)!!

    xxx Jet en Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 34708

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 26 December 2012

Speurtocht naar de Kiwi's

02 September 2010 - 25 Januari 2011

Stage @ Kaapstad

Landen bezocht: