Allereerste reisverlag... - Reisverslag uit Kesteren, Nederland van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu Allereerste reisverlag... - Reisverslag uit Kesteren, Nederland van Dennis Stevens - WaarBenJij.nu

Allereerste reisverlag...

Door: puppekie

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 Augustus 2010 | Nederland, Kesteren

Ooooii vrienden, familie, kennissen, klasgenoten, onbekenden en andere fans!

Welkom bij mijn allereerste blog op waarbenjij.nu over mijn allereerste grote avontuur ooit; namelijk 5 maanden stage in Kaapstad, Zuid-Afrika. Op deze blog zal ik alle verhalen, ervaringen, bezigheden, avonturen en alle andere dingen die ik kwijt wil aan jullie (en dat is meestal wel bijna alles) plaatsen en ik hoop dat ik dat regelmatig kan doen. Maar eerst even een korte introductie:

Ik ben dus Dennis, 22 jaar en student Sportmarketing aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik kom uit het geweldige (voor veel mensen onbekende) dorp Kesteren. Als het goed is kent iedereen me verder die deze blog leest dus meer introductie is er over mezelf niet nodig ;)

Vanuit mijn opleiding is het verplicht om OF in het buitenland stage te lopen OF in het buitenland je minor te volgen OF als je dit beide niet wil mag je ook een Engelstalige minor in Nederland doen. Eline (klasgenoot; je kunt haar blog vinden bij reisgenoten) en ik wilden natuurlijk het liefst meteen onze stage in het buitenland doen. Het leek ons een hele mooie en leerzame ervaring en alle verhalen die we hoorden van mensen die het gedaan hebben waren zo goed dat we meteen zijn gaan zoeken. Via Khaya (studentenplaatsingsbureau in Zuid-Afrika) kwamen we bij Kaapstad. Khaya is een organisatie die alles voor je regelt; stage, huisvesting, auto, uitjes enz, enz. Later kwam Ricardo (ook klasgenoot) er ook bij en al snel hadden we alle drie een stage en konden we samenwonen in één studentenhuis.

Adres waar ik de komende 5 maanden woon:
High Level Road 97
8005, Cape Town
South-Africa

Ik ga stagelopen bij de JAG-Foundation (www.jagfoundation.org.za), deze organisatie richt zich op kansarme kinderen (zo’n 30.000 in de omgeving van Kaapstad) en probeert ze door middel van gratis sporten een betere kans in de maatschappij te geven. Daarvoor loop ik stage bij Kasia Rutkowska op de marketingafdeling en hou ik me dus vooral bezig met het organiseren van evenementen, het werven van nieuwe donateurs en het vinden van nieuwe sponsoren zodat de organisatie meer geld heeft om meer kinderen te helpen.

Dit was de introductie wel zo’n beetje, vanaf nu hoop ik al mijn ervaringen, verhalen en avonturen dus regelmatig op deze site te zetten! Om mij te volgen (als je dat wilt) kun je dus kijken op:

- puppekie.waarbenjij.nu

Maar ook op:

- www.pupkeinafrika.tk
- puppekie.hyves.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 34714

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 26 December 2012

Speurtocht naar de Kiwi's

02 September 2010 - 25 Januari 2011

Stage @ Kaapstad

Landen bezocht: